Stapel Vogue Adria tijdschriften
Home » Vogue Adria toont de rijke modecultuur van de Balkan

De modewereld staat op het punt een inspiratiebron voor modefanaten over de hele wereld te verwelkomen, namelijk Vogue Adria!

Op 14 juni 2023 werd het nieuws aangekondigd dat Condé Nast en Media 3.0 Publishing de lancering plannen van een gloednieuwe editie van het wereldberoemde modetijdschrift Vogue.

Daarbij werd bekend gemaakt dat het de landen Kroatië, Servië, Slovenië, Bosnië en Herzegovina en Montenegro zal omvatten.

Hoewel de naam van de hoofdredacteur nog niet onthuld is, zal de redactie van Vogue Adria gevestigd zijn in de hoofdsteden van Kroatië, Slovenië en Servië. Daarnaast zal deze prachtige printeditie beschikbaar zijn in zowel het Kroatisch als het Servisch. Ook zal de online versie beschikbaar zijn in het Sloveens en Engels.

Verder staat de langverwachte lancering van Vogue Adria gepland voor het najaar van 2023. Het wordt beschouwd als een belangrijke overwinning voor Condé Nast. In de afgelopen jaren wist het al zijn aanwezigheid in de Balkan uit te breiden. Zo heeft het bedrijf al succesvolle publicaties zoals GQ Adria, een modetijdschrift voor mannen. Of denk aan Architectural Digest Adria dat de schoonheid van architectuur en design belicht.

Vogue tijdschriften

Maar wat maakt Vogue Adria zo bijzonder? De lancering van het tijdschrift is een teken van de groeiende belangstelling voor de mode-industrie in de Balkan. De regio is namelijk de thuisbasis van verschillende getalenteerde ontwerpers en modellen. Bovendien is er hier een groeiende interesse in mode onder jonge mensen.

Vogue Adria zal een platform bieden voor getalenteerde ontwerpers en modellen om hun werk te laten zien en zal de mode-industrie in de Balkan verbinden met de wereldwijde modescene.

Als team geloven we sterk in de kracht van Vogue als merk en haar vermogen om diversiteit te brengen en de grenzen in de juiste richting te verleggen. We geloven sterk dat kunst, mode en cultuur grenzen en barrières overstijgen en noodzakelijk zijn voor elke vorm van dialoog. Daarom is het ons idee om ons te richten op het creëren van een waardevolle en veelbelovende verbinding tussen Oost en West. Om ze op de juiste manier te introduceren, zonder vooroordelen en stereotypen, en om onontdekte, verwaarloosde verhalen naar voren te brengen, zei Janjatovic (mede-oprichter van Media 3.0)

Deze nieuwst toevoeging aan hun portfolio zal dus ongetwijfeld de modewereld in de Adriatische regio en daarbuiten verrijken!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *